Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
- Hoofdstuk 5
5.1Startpunt
5.2Crossroads
5.3Het moeras
5.4Het gesticht
5.5De aanval
5.6Rusten
5.7Opdracht
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 5: GEMS, GEMS
Even tot rust komen...Even tot rust komen...Gespeeld bij/in Angelique nabij Rijssen op 25 jan 2002
(reacties)
Na het zware gevecht valt het iedereen pas op dat de avond al gevallen is. In het schemer begraven de bararen hun gevallen kamaraden en samen met Kira, Florie en Ashrem keren ze terug naar hun grot om te overnachten. Ook de burgemeester gaat mee. De twee overgebleven paarden worden vlakbij de grot 'geparkeerd'. Ondertussen werken Dierkon en Sigismund aan een provisorische kar om alle buitgemaakte wapens en armor op te vervoeren. Ze willen deze in de stad verkopen. Er zitten zelfs wat masterwork spullen bij, de militia was goed voorzien! Het is al laat op de avond als iedereen uiteindelijk rond het kampvuur zit en zich klaar maakt voor de nacht. De burgemeester vraagt de groep hem te begeleiden naar Eshpurta waar hij voor zaken een tussenstop maakt. Omdat deze stad bekend staat als groot toeristenoord wil iedereen hier wel graag naar toe. De winter komt eraan dus het zal zeer druk zijn in de stad, met toeristen die van overal uit Amn hier komen overwinteren. De volgende ochtend vertrekt de groep op weg naar de stad. Alles bij elkaar toch 2 weken lopen! Onderweg worden er door Kira nog flink wat potions bekeken en gedentificeerd. Enmaal aangekomen in de stad wordt afgesproken dat er na 2 nachten verder gereist wordt. De party krijgt voor het eerste deel van de reis en het verkomen van de aanslag op het leven van de burgemeester 200 gp de man betaald! Al snel staat de gehele groep in grote outlet van 'Ye Magic Macro', het walhalla voor shoppende avonturiers. Gelukkig is het een rijk land en een nog veel rijkere stad waarin de party vertoeft. Ze hebben werkelijk van alles, teveel om een keuze te kunnen maken. Samen met de buitgemaakte schatten wordt ook het zwaard ingeleverd dat ze van Andolyn gekregen hadden als beloning voor het vorige avontuur (Gems, Gems). Dit alles bij elkaar is goed voor een stevige waslijst en de party doet zich te goed aan het volgende:

Karakter Items
Florie Bag of Holding: 250 lbs, 30 cu. ft.
Bracers of Deflection +2
Quiver with Arrows (shortbow)
Various small jewelry
Sigismund Composite longbow (Str bonus +4)
Long sword +1
Studded Leather Armor +1
Brooch of Shielding
Ring of Feather Falling
Net
Quivers with Arrows (longbow) 2x
Dierkon Full Plate Mail +1
Mace, heavy +1
Shield, Large Wooden +1
Quaal's Feather Token: Tree 2x
Kira Cloak of Arachnida
Ashrem Chain Shirt +1
Sword, Short +1 2x
Composite Longbow (Str bonus +3)
Rope, Silk


Als bonus op de gehele bestelling ontving de groep een Ring of Feather Fall die naar Sigismund is gegaan. Ter vermaak zijn Ashrem en Sigismund onder leiding van Dierkon naar de temple van Tymora gegaan om daar op de speeltafels eens flink te gokken. Ashrem speelte gelijk, Dierkon verloor een beetje maar Sigismund wist wat winst te pakken. Kira wist ondertussen middels studie haar assortiment spells uit te breiden. De volgende dag gaat de groep op pad en trekken zij door de uitgestrekte vlaktes van oost-Amn, op weg naar het plaatsje Hommlet waar de burgemeester zijn laatste bezoek moet plegen. Na een week reizen houden zij halt voor een middagpauze op een rustige picknick plaats bij een beekje en bos. Er wordt druk gediscussierd over het potentieel van een ander item, een Figurine of Wonderous Power die Florie had gegapt van een dode orc. Blijkbaar kan het olifantje omgetoverd worden tot een echte olifant! Terwijl ze er over praten verschijnt er plots uit het niets een kleine kabouter juist op het moment dat hij het beedje uit de handen van Kira gritst. Met een lach dart hij het bos in, ondertussen de groep uitdagend toe te joelen. Geheel niet onder de indruk besluit de party hier verder niks aan te doen en wachten tot het mannatje zich gaat vervelen en terugkeert. Na een minuut of 15 verschijnt hij opnieuw, het beeldje ligt in het bos meldt hij. Tevens heeft hij een voorstel: zijn kookpot zit vast in een modderpoel. Hij vraagt de groep de pot uit de modderpoel te halen in ruil voor betaling. De groep onderhandeld snel en wil wensen voor deze daad, in ruil daarvoor zal de eerste wens zijn om de pot uit de modderpoel te wensen. Kabouter plop stemt hiermee in. Dan volgen harde onderhandelingen over het aantal wensen. Plop wil er maar 3 vervullen. De groep onderhandeld uiteindelijk dat iedereen in de groep (5 man + 1 wens voor het terughalen van de pot) een wens mag doen. Florie wenst als eerste dat de pot weer terugkomt, en de kabouter is zielsgelukkig. Dan wenst Florie een zak met water die nooit leegraakt. Deze 2e wens gaat in vervulling. Dierkon is ondertussen bezig een plan te bedenken; hij wil de monsters die in de modderpoel zitten, naar hun toe wensen zodat ze een robbertje kunnen vechten. Kira is het hier niet mee eens en zegt "ik wens dat Dierkon geen wens kan doen". Kabouter plop gaat akkoord met deze wens en vervuld de derde wens. Dan roept Sigismund dat hij een Bag of Holding wil hebben. Het manneke lacht, klapt in zijn handen en op dat moment staat iedereen plots in een andere omgeving. De groep staat midden op een groot rotsblok, ergens in een berggebied. De paarden zijn weg, de burgemeester is er wel en de eerder gewenste items zijn ook pleite (inclusief het beeldje). Ergens uit de spelonken van Kira's geheugen weet ze te herinneren dat je nooit meer dan 3 wensen moet doen bij kabouters omdat ze dan alles mogen terugdraaien. Helaas is het daar nu te laat voor (happy happy joy joy). Sigismund en Florie twijfelen niet langer en dalen af naar een geitenpad, zo'n 60 foot lager. Helaas letten zij beide niet op en rollen ze achterelkaar de berg af. Sigismund heeft een ring of feather fall en heeft alleen schrammen. Florie echter, komt behoorlijk hard terecht. Met behulp van de ring weet iedereen beneden te komen, zelfs Dierkon in zijn Full Plate Armor. Ze stappen stevig door totdat de avond valt en ze schuilen in een lege grot. In 1 van de laatste wachten ziet Florie plots een reusachtig 2 koppig monster dichterbij sluipen. Snel rent zij naar binnen en maakt Sigismund wakker. De rest slaap nog als het beest aanvalt. Ashrem wordt wakker van het lawaai, Kira ook, maar Dierkon slaap rustig verder (het lijkt Danny zelf wel). Uiteindelijk zal hij wakker worden als de laatste klap geslagen is. Het beest mept flink op Sigismund in die zich sterk verdedigd. Kira schiet verschillende magisch pijlen en pijlen met acid af. Ashrem probeert het beest van achter te besluipen maar wordt gezien en krijgt een ferme klap op zijn kop. Al met al weten ze het beest te vellen, en slapen zij de rest van de nacht in het bloed van een Ettin. Het onbijt is echter heerlijk! Na ruim een week in de koude bergen rondgetrokken te hebben wordt eindelijk de voet van de bergreeks bereikt. Heerlijk! Het is hier weer een stuk warmer en iedereen ontdooit weer, al kijkt de Burgemeester niet blij. Deze omleiding was niet naar zijn smaak! Omdat de paarden weg zijn (again!) gaat iedereen te voet verder en na in totaal 4 weken lopen wordt het dorpje Hommlet bereikt. Met de burgemeester wordt afgesproken over 2 dagen bijelkaar te zitten hoe nu verder. Hij gaat eerst overleggen met oude vrienden van hem, Burne en Rufus. Iedereen neemt het er lekker van in de Inn of the Welcome Wench. Er worden twee 2-persoons kamers gehuurd en een 1-persoons kamer. Het eten is lekker en er hangt een rustige sfeer. Florie treedt 's avonds met groot succes op.

Gepost door Pepijn op 11 februari 2003 om 22:39 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Tienmaal is scheepsrecht
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.