Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
- Hoofdstuk 5
5.1Startpunt
5.2Crossroads
5.3Het moeras
5.4Het gesticht
5.5De aanval
5.6Rusten
5.7Opdracht
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 5: GEMS, GEMS
Hak, plunder, slaan, pijn, auw!Hak, plunder, slaan, pijn, auw!Gespeeld bij/in Sieger in Deventer op 14 jan 2002
(reacties)
Na een goede nachtrust met wat noodzakelijke helende krachten van Tymora gaat de groep op pad. Weg uit het neergeestige moeras en op naar de plaats des onheils! Ongeveer een dag lopen en dan moet de plaats waar de overal zal plaatsvinden bereikt zijn. Een stevige pas wordt ingezet en het moeras is na een halve dag verleden tijd. Eindelijk weer vaste grond onder de voeten! Hoera! Enmaal in de bergen wordt de toch een stuk zwaarder, de weg is slecht begaanbaar en ligt bezaait met kleine rotsblokken en scherpe stenen. Als de groep door een kloof loopt ziet Ashrem plots een groep Ogres lopen, net om de bocht in de weg! Iedereen houd zich stil en er wordt kortsachtig overlegd wat te doen. Dan klinkt er plotseling een luid gebrul, een groep barbaarse bergbewoners bespringen de ogres. Snel wordt een strategie bedacht; wat te doen! Sigismund heeft zijn battleplan van te voren al bedacht en rent brullend naar voren, ondertussen zwaait zijn zwaard al chaotisch heen en weer. Het is nu 7 barbaren tegen 5 ogres. Iedereen gaat helemaal door het lint, n grote brullende en gillende massa! De rest van de groep is even onzeker wat te doen, Ashrem roept de menigte op tot kalmte. Florie bekijkt het allemaal eens goed en ziet in de verte een Imp hangen. Ze herkent hem! Dat is de Imp uit het eerste avontuur (Chez Piere) Ze probeert hem met een pijl te raken. Dierkon rent achter Sigismund aan en samen helpen zij de barbaren de ogres te overmeesteren. Ashrem probeert maar krijgt de partijen niet uit elkaar! Kira heeft de Imp op aanwijzen van Florie ook gezien en schiet een Magic Missile af; raak! Na het gevecht wordt bijgepraat met de barbaren, zij weten van de overval en hebben de Ogres de pas afgesneden. Het zijn waarschijnlijk extra troepen. Dat scheelt alweer! De volgende ochtend wordt de plaats van de overal goed bekeken en het lijkt erop dat er totaal aanwezig is:
  • 3 Ogres
  • 10 Orcs
  • 1 baas
  • 1 Cleric van Cyric
  • 1 Imp
Vanuit het uitzichtspunt kan een groot deel van het kamp bekeken worden. Het lijkt erop dat ze van plan zijn de karavaan met de burgemeester van 2 kanten aan te vallen: orcen van voren en ogres in de zij. Gelukkig kennen de barbaren een geheim pad waarmee je midden op de weg uitkomt. Een goed startpunt! Als snel trekt de hele groep naar het geheime pad en wacht tot de karavaan langs komt... Aan het einde van de middag is het dan eindelijk zover! Dierkon gebruikt zijn magie om zijn vuisten zo sterk als een stier te maken, zijn voeten zo snel als een tovernaar die wegrent van een gevecht en hijzelf en zijn wapen hebben het geluk van tymora, alles is extra opgepoetst!! Wanneer de aanval begint rent de hele groep naar boven en mengt zich in het feestgeweld. Sigismund rent direct naar voren om 2 ogres te onderscheppen. De baar van de barbaren rent op een groep orcen af die van achteren aanvallen. Kira rent dapper naar voren en steek met haar handen een stel orcen in brandt die van voren aanvallen. Helaas wordt zij al daardoor al snel bijna overmeesterd. Gelukkig zijn er een stel barbaren die haar helpen en schiet ook Ashrem haar te hulp. Te nauwer dood weet zij zich veilig terug te trekken. Bij de koets met de burgemeester is het ondertussen gezellig druk geworden. De bewaking staat om de koets terwijl er van achteren orcs aanvallen en van de zijkant een ogre. Tot overmaat van ramp zien ze ook nog een stel barbaren! Ehh... niemand had geroepen 'goed volk', dus de bewakers besluiten de barbaren ook maar te lijf te gaan. Wat vervelend nou. Ondertussen is de Imp naar 1 van de barbaren gevlogen is die wordt helemala gek van het geprik. Dierkon komt helpen. Boven op de berg blijkt nog de vervelende mage Karaas rond te vliegen! Al snel staat de postkoets in de fik, een fireball! Jakkes! Een bruut en chaotisch gevecht ontstaat en iedereen vecht voor z'n leven. De vijand lijkt onverslaanbaar! De magie van Karaas lijkt maar niet van invloed op de Opperbarbaar die zijn genoegen laat blijken en met zijn bijl een bliksemschicht afschiet. Karaas is zichtbaar gerriteerd. Hij heeft zijn Shadow al achter de burgemeester aangestuurd die z'n best doet hem af te schudden. Dierkon springt dapper voor hem en offert zich op. Helaas voor Dierkon heeft de Shadow meer trek in de burgemeester (misschien werkt het alleen bij krokodillen Dierkon). Ashrem en de barbaren weten eindelijk de orcen te verslaan en spoeden zich naar de koets om de wachten te helpen. Sigismund heeft 1 van de ogres zover dat hij zich terugtrekt, maar hij is zelf de uitputting nabij en bijna dood! Florie komt helpen en schiet vanuit de schaduwen 1 van de ogres bijna ondersteboven. Sigismund deelt de beslissende klap uit! 2 ogres zijn neer! De Cleric die ze opjutte is ondertussen maar eens stilletjes een ander beroep gaan zoeken. Snel wordt er een einde gemaakt aan de belegering van de koets. De barbaren storten zich op de Imp en daar blijft weinig van over. Later zal er alleen een oor terug gevonden worden... Kira weet met haar laatste magische pijl de schadow te vellen. De opperbarbaar is net daarvoor het slachtoffer geworden van Karaas, uit pure irritatie heeft hij hem bevroren. Ashrem kreeg ook nog een dosis kou te bevatten. Na afloop zijn gesneuveld:
  • 3 ogres
  • 8 orcen
  • 1 imp
  • 5 militia mannen
  • 1 monk bewaker
  • 1 barbaar
  • 1 barbaar baas
Karaas en de Cleric zijn ontsnapt. Karaas tenauwernood, hij zit vol met pijlen van Ashrem. Florie doet een snelle ronde langs de gevallene. Iedereen staat ondertussen om de barbaar hoofdman en bewijst hem de laatste eer. De barbaaren drinken een slok om hun baas en begrafen hem onder keien. Sigismund vraagt brutaal of hij dan het wapen van de hoofdman mag hebben. Na wat overleg stemmen zij in omdat hij de sterkste van hun is. Sigismund krijgt ook de gauntlets die de baas draagt. Er wordt wat healing verricht en iedereen komt rustig bij van het gevecht. De burgemeester bedankt iedereen hartelijk en vraagt de groep hem te vergezellen naar zijn reisdoel. Sigismund vraagt of de barbaren mee willen met hem. Maar zij blijven liever in de bergen zitten en vinden het zelfs erg druk worden de laatste tijd. Ze gaan op reis naar een rustig stekkie.

XP
Karakter Experience Points
Florie 2.750 XP
Sigismund 2.750 XP
Dierkon 2.750 XP
Kira 2.750 XP
Ashrem 2.750 XP


Gepost door Pepijn op 11 februari 2003 om 22:36 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Is de kou in het land dan is het niet druk op het strand
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.