Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
- Hoofdstuk 5
5.1Startpunt
5.2Crossroads
5.3Het moeras
5.4Het gesticht
5.5De aanval
5.6Rusten
5.7Opdracht
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 5: GEMS, GEMS
Diep in het moerasDiep in het moerasGespeeld bij/in Danny in Deventer op 27 dec 2001
(reacties)
Aangekomen bij de plaats waarde vorige dag een zware slag is geleverd, vindt Ashrem sporen van 2 orcs die de plaats delict hebben verlaten. Waarschijnlijk de orcs die de vorige dag gezien zijn. Al snel leidt het spoor het moeras in, wellicht naar de verborgen schuilplaats van de groep. Het moeras ligt er mistroostig bij, mistig, nat, veel water en dode bomen. Het spoor is niet altijd goed te volgen. Aangekomen bij een splitsing lijkt het spoor naar rechts te leiden, dat blijkt geen goede keuze want vanuit het water vallen twee krokodillen de groep aan! Florie en Dierkon worden door de beesten gegrepen. Florie haar voet zit vast in de bek van het beest en hij trekt haar onder water. Dierkon zit met zijn hele middel vast in de bek van het enorme beest en verdwijnt ook onder water. Sigismund twijfelt niet en duikt achter Florie aan, diep onder water dood hij met een ferme klap het dier en probeert Florie boven water te krijgen. Helaas raakt hij de 'weg kwijt' onder water en kost het hem wat moeite de oever terug te vinden. Maar na enkele pogingen lukt het toch. Dierkon is ondertussen in de 'achtbaan van het leven' gestapt en doet studie naar het bijtvermogen van krokodillen onder water. Als snel komt hij tot de conclusie dat zij harder bijten dan hem en hij activeert zijn Ring of Animal Friendship. Hij wordt vriendjes met de croc onder de belofte dat deze dan zijn paard mag opeten. Mr. Croc maakt een snelle afweging en besluit dat het paard een grote kont heeft dan Dierkon en dus lekkerder zal zijn. Dierkon komt proestend boven, trotse eigenaar van een originele beetafdruk van een croc op zijn buik. De croc heeft het ondertussen voorzien op het paard van Dierkon en zij zijn in druk gevecht. Dierkon is de beroerdste niet en helpt het dier middels magie en wapen. Het paard valt echter ten prooi aan de krokodil en is verloren. Het pad blijkt even later te eindigen op een klein eilandje met een verlaten jachthut. De groep moet weer terug om het spoor te vinden! Snel doorkruizen zij het jachtgebied van de krokodillen en keren terug naar de kruizing. Enige tijd later treffen zij opnieuw een kruizing, in de verte is een lantaarn zichtbaar. Ashrem volgt maar kan niet dichterbij komen. Waarschijnlijk een Will 'o Wisp! De groep trekt verder. Plots ziet Ashrem (die voorop loopt) twee slangen op hem afkomen, de rest lette even niet op en zag niks. Maar enkele snelle klappen zijn genoeg, even lijkt het erop dat Ashrem vergiftigd is, maar dat valt allemaal mee. Na in totaal een kleine 5 uur door het moeras getrokken te hebben komt de groep aan bij een droger gedeelte, een klein dorpje ligt midden in het moeras. De toegang is middels een brug met twee wachttorens. Ashrem sluipt naar voren maar trekt de aandacht van een Undead Warrior. Met het ding op die hielen rent hij terug naar de andere. Het ding is echter nergens te bekennen en de groep gaat tot de tegenaanval over. Dierkon en Ashrem rennen voorop, Florie en Sigismund er achteraan. Echter, halverwege hoort de achterhoede de paarden schrikken en hinneken. Zij keren accuut om en rennen naar de paarden. Onderweg terug worden zij vanuit de bosjes door een Orc aangevallen. De interuptie is van korte duur en de Orc besluit een carriere als mol te starten. Sigismund is meer dan bereid hem een stukje op weg te helpen. Ondertussen trekt Dierkon ten strijde tegen twee van de undead types, geheel tot zijn verbazing blijkt hij de enige!! Ashrem zit verscholen in de struiken en Florie en Sigismund ziet hij nergens. De undead blijken stevige ex-jongens maar delven uitdeindelijk het onderspit. Vanuit het kamp komt nu een groep orcen met hellhounds op Dierkon af!! De rest van de groep is ondertussen ook aangekomen. Snel overleg volgt en het plan is wegwezen. Sigismund is echter uitgeput, hij was een beetje door het lint gegaan. Al dat geren genereerde teveel hitte in zijn kleine hersenpan, en hij moest gekalmeerd worden. Ondersteund door Ashrem rennen ze terug naar de paarden, daar blijkt dat alle paarden zijn gedood!!!! Iedereen duikt de struiken in. Echter, de orcen durven het struikgewas niet in! Na een waakvolle rustpauze besluit de groep het kamp te omcircelen en van de andere kant te benaderen. Een omtrekkende beweging wordt gemaakt. Bij het oversteken van de rivier dreigt Dierkon nog gepakt te worden door een krokodil (there out to get you!) maar dat loopt goed af.

Gepost door Pepijn op 11 februari 2003 om 22:33 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Je moet niet hoger willen poepen, dan je kont reiken kan
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.