Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 10
  Raadsels
10.1Warm en donker
10.2Vissen
  Kira's verhaal
10.3Grote sneeuwbal
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 10: HET GROTE WAPEN | KIRA'S VERHAAL
KiraKira's verhaal van de gebeurtenissen in de vis
Wat er maandagavond allemaal gebeurde...
e-mail van Angelique naar Sieger en Danny op dinsdag 16 maart, 21:33 uur.

Beste heren,

zoals beloofd de verhaallijn van maandagavond en het dilemma waarmee de groep zich geconfronteerd ziet...
Stof tot nadenken!

Maandag 15 maart 2004 te huize van Caspel...

De avond begint, we zitten midden in het gevecht met de lich. We hebben onverwacht hulp gekregen van een ghost van een knight of Thorm en proberen nu met vereende krachten de lich eronder te krijgen.
De spell van Rafael lijkt Sigismund te helpen maar de lich doet een te zware aanval op zijn gestel en levenloos ligt zijn lichaam op de grond..
Kira kan het niet aanzien en schiet twee fiery bolts op de lich af. De lich valt dood op de grond neer.

Droevenis om Sigismund, maar vertrouwend in Rafael om hem weer terug te brengen van de doden wordt door Kira gezocht naar het magische voorwerp van de lich om zijn hoofd, teneinde allemaal teruggeteleport te worden naar de ketel. Rafael houdt Sigi vast zodat hij niet onverhoopt achter blijft.
Eerst worden wat andere dingen gevonden en bij ons gestoken:
een magical chainmail
een magical zeisje/scythe
3 magical divine scrolls
een sleutel
een silver unholy symbol van Cyric

Kira ziet uiteindelijk in de vorm van een dobbelsteen een adamantine kubus ingebed in de schedel van de lich. Er komt een blauwe gloed vanaf ziet Kira en het is erg magisch.
Kira voelt enige huivering om het aan te raken maar op hoop van zegen.. Ai !!!! Een level drain.
Hm.. Kira wordt spontaan chagrijnig en ziet het niet zitten. Rafael komt op het idee om de schedel in te slaan en op die manier het blokje te verwijderen. Dan lukt het teleporten vast beter. Kira ziet er weinig in maar goed.
Dan komt het dilemma: wie raakt het ding aan? Sigi dood, Rafeal kan toch eigenlijk geen level missen met zijn spells voor Sigi ed. Kira is verbaasd over haar eigen opofferingsgezindheid maar bied zich aan om nog een leven gedrained te krijgen met de verzekering van Rafael dat lijden goed is voor de mens en dat hij de schade wel kan herstellen de volgende dag. Kira buigt zich en raapt het steentje op.... POEF!

De party is weer terug bij de ketel. Kira is inderdaad weer een level kwijt en legt de kubus snel bij het eerste relic. (de handschoen)

Iedereen is aangeslagen en we gaan slapen. De volgende dag wordt er eerst een restoration gecast op Kira door Rafael en begint hij aan het werk om Sigi te raisen. Maar wacht eens..... na een ingeving van zijn godheid (de DM) denkt Rafael aan de drie scrolls van de lich. Hier blijkt een Restoration, een Harm en een greater resurrection bij te zitten! Sigi kan nu zonder level drain geraised worden! Rafael cast de spell en even balanceert Sigi op het randje van de dood en hij lijkt weg te glippen in eeuwige duisternis en de spell dreigt te mislukken. Wederom is de godheid van Rafael hem echter goed gezind (DM) en Sigi is weer onder de levenden. MIsschien moet Sigi eens nadenken over het aanhangen van het geloof van Ilmater.....

Iedereen is er weer en vol goede moed worden de twee overgebleven raadsels bekeken. Kira denkt wederom een raadsel op te kunnen lossen:
' I go around in circles, but always straight ahaid, I never complain, no matter where I am led.'
Antwoord: WIEL

ZAP!!!! En weg zijn we weer.
We zitten in een klein bootje met twee roeiriemen midden op een oceaan! Geen land te zien, in het bootje is niks bijzonders te zien. Wat moeten we hier in vredesnaam doen???
Kira stelt voor dat Sigi eens onder de boot door zwemt, je weet nooit wat dat oplevert.
OP het moment dat Sigi dit doet ziet de rest twee vinnen opdoemen. Is het 1 vis of 2? Het lijkt 1 grote 30 meter lange vis te zijn die recht op ons afkomt. Sigi is inmiddels weer opgedoken en klimt snel in de boot.
De vis zwemt een rodnje om ons heen en duikt onder. M We horen vervolgens luchtbubbels onder de boot en jawel de vis komt recht onder ons naar boven!
Vervolgens worden we de vis in gezogen. (met uitzondering van de raaf die lekker in de lucht is gaan hangen toen die het vreselijke beest zag.)

Eenmaal ie vis zitten we in een soort van maag gevuld met troebel water. Onze eigen boot is gebroken, Burry en Sigi konden nog balanceren maar Rafael en Kira vechten voor hun hachje in het troebele water.
Aan de andere kant van de maag ligt een klein bootje met een magische lantaarn erin. Sigi probeert hier bij te komen aangezien hij denkt dat dit het teleport-ding weleens kon zijn. Als hij het aanraakt gebeurt er echte rniks. Burry probeert nog Kira een touw toe te werpen en dat lukt niet. WAT NU?
INeens voelt Kira iets tegen zich aanduwen en ze wordt omhooggeduwd! Huh?
Het blijkt dat een haai-achtig iets haar omhoog duwt en het leven red. Ook Rafael lijkt zo'n zelfde lot getroffen.
Dan verschijnt er een vrouw, die Rafael herkent als zijnde een cleric van Silvanus, die ons welkom heet op de Leviathan, de levende tempel van SIlvanus. Zij stelt zich voor als Sedrahalireth en haar twee metgezellen een haai en een oktopus. Zij woont hier en doet onderzoek naar dode zeedieren hier.
Ze vraagt ons wat wij in een bootje midden op de oceaan aan het doen waren. We leken hulp nodig te hebben dus had ze ons op deze ruwe manier binnen gebracht. Het spijt haar voor het ongemak.

Rafael senst dat ze alles goed meent en de waarheid spreekt.

Kira vertelt eerst niet het hele verhaal maar als ze wat twijfelt vertelt ze ook van de queeste.
De vrouw is op zich bereidwillig om te helpen. Kira scanned de tempel op magische voorwerpen.
Voor in de maag gloeit iets op wat het hart van de vis is volgens de vrouw. Ook het amulet rond haar nek gloeit op. Zij zegt hiermee te communiceren met de vis.
Daarnaast gloeit er op de grond van de maag nog iets op, na wat nukken van de vrouw (spullen uit vorig leven, pakt ze niet graag meer) Ze laat de voorwerpen aan Kira zien, maar niks is magsich genoeg in vergelijk met de relics die we gevonden hebben en er gebeurt op het teleportvlak ook niks.

Iedereen in de party heeft het voorgevoel dat we misschien het hart van de vis moeten hebben.
Niemand staat te trappelen. Als we iets laten doorschemeren aan de vrouw laat zij blijken dat wij absoluut de tempel niet mogen beschadigen. (dat laat zij niet toe)
Het voorgevoel wordt erger dat om onze queeste te voltooien we de vis en de vrouw moeten doden?
Dit kan toch niet???

Kira besluit nog maar geen conclusies te trekken en eerst het hart van dichterbij te beklijken. Aangezien het onder water ligt en zij niet kan zwemmen vraagt ze onder de plechtige belofte niks kapot te maken of de vrouw er met haar heen wil zwemmen. Dat wil de vrouw eigenlijk niet maar na wat diplomacy komt het toch goed.
Kira doet wat interessante ontdekkingen: Er zit een koraalachtige masse om het hart heen en het hart zelf is mnagisch en heeft een blauwe gloed. Dezelfde blauwe gloed die Kira zag bij de dobbelsteen van de lich. Kira trekt de conclusie dat dit toch echt het relic moet zijn.
Ze voelt zich bezwarad totdat ze ziet dat de wand van de tempel niet organisch is maar bestaat uit dode zeedieren. Het is geen echt beest deze tempel!! Het is zo gemaakt. Misschien wel met als enige doel het relic te bewaren totdat de tijd gekomen was om het wapen te smeden!! Misschien is het dus wel niet zo erg als de tempel ophoudt te bestaan! Blijft wel nog over de vrouw..

Eenmaal boven houdt Kira eerst de kennis voor zichzelf en zegt tegen de vrouw te willen rusten en wat overleggen met de groep over wat nu te doen.
Als de vrouw het niet hoort, vertelt Kira wat ze ervaren heeft. Sigi bevestigt dat hij bij het eerset relic ook een blauwe gloed zag en dat waarschijnlijk degene die het antwoord geeft op het raadsel vervolgens om het voorwerp wat we zoeken een blauwe gloed ziet.
Nu lijtk het zeker dat het hart uitgehouwen en meegenomen dient te worden. Maar hoe pakken we dit aan met de vrouw??? Zij is alleen maar vriendelijk en hulpvbaardig geweest eigenlijk en we kunnen toch niet zomaar haar aanvallen? Diplomatie moet zeker eerst komen. Misschien haar overtuigen van de belangrijkheid van de queeste en dat ze daarvoor haar levensdoel moet opgeven? hm. lastig.

Hier besluit de playersgroep er een vroeg einde aan te breien. Diplomatieke gaven van Rafael zijn zeker nodig..

Nou heren Sieger en Danny, we moeten maar eens goed nadenken hoe we dit op gaan lossen....


groeten

Angelique
 
Gepost door Pepijn op 19 maart 2004 om 11:54 uur.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wij zijn pas tevree, met een Nietszeggend Spreekwoord op elke plee
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.