Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
- Hoofdstuk 9
9.1Ketelgekte
9.2Gek op lava
9.3Brand
9.4Planes te koop
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 9: DE VLAMMENDE MAGIER
Tuurlijk, we zijn gek op HETE lavaTuurlijk, we zijn gek op HETE lavaGespeeld bij/in Danny in Deventer op 11 aug 2003
(reacties)
Keczulla
Na het gevecht met de ogres trekt de groep verder naar de stad Keczulla. Ze zijn wat huiverig met ketel en al de stat in te trekken en Kira blijft samen met Ashrem en Rafael dan ook buiten de stad terwijl Sigismund en Florie de stad in gaan om proviand in te slaan. Florie zal bovendien hier afscheid nemen van de groep en blijft een tijdje in de stad achter. Sigismund wil langdurig ...ehh... afscheid nemen... in een prive kamer in een inn... Goed, zogezegd zo gedaan. Hij was alleen vergeten de rest van de groep te vertellen dat dit enkele dagen ging duren. Vol ongeduld zit de rest te wachten totdat Ashrem naar hem op zoek gaat. Iemand zoeken in de stad blijkt toch wat anders te zijn dan iemand zoeken in het bos. Ashrem heeft er dan ook moeite mee, er zijn weinig sporen en hij blijft maar naar takjes staren van bomen in het park... Na flink wat speurwerk vindt hij de 2 in een kroeg achteraf en beloofd Sigismund de volgende dag met het proviand terug te komen. Ashrem gaat weer terug naar de rest en ze brengen gezamenlijk de nacht in de gezonde buitenlucht door. Tijdens hun verblijf zien ze regelmatig troepen langstrekken en terugkeren van de linies in het oosten. Blijkt dat bij de bruggen naar het noorden een felle slag geleverd wordt door het noordelijke IIe legioen van Amn en het leger uit Tethyr. Er wordt gevreesd voor de bruggen want in het zuiden zijn wyverns gesignaleerd die ogres de rivier over zetten om een brughoofd veilig te stellen. Aan de andere kan zijn ze al druk bezig boten te timmeren. Ai ai ai! Van Andolyn heeft de groep begrepen dat de wizard die zich bezig houdt met onderzoek naar Lava en hun moet kunnen helpen de ketel te vernietigen eens in de vijf jaar een nieuwe apprentice kiest in het stadje Amnwater. Omstreeks deze tijd zou deze verkiezing weer moeten plaatsvinden. De groep gaat op weg naar Amnwater en komt onderweg her en der vluchtelingen tegen die alvast naar Athkatla trekken (hoofdstad van Amn). In Amnwater aangekomen blijkt dat er een grote groep wanna-be's wacht op de keuze voor een nieuwe apprentice maar dat de huidige apprentice nergens te bekennen is. Erg vreemd! Van de burgemeester krijgt de groep een ruwe kaart naar het kasteel van de wizard en een oude sleutel waarmee toegang tot de burcht verkregen kan worden. Vorige excursies naar zijn huis hebben niks opgeleverd, de groepen keerden nooit terug. Het schijnt een erg gevaarlijke tocht te zijn.

Reuzegroot
Onderweg wordt de groep nog besprongen door een tweetal giants die zich geheel in camouflage kleding hadden gestoken. Alleen Kira en Ashrem zagen ze dan ook, de rest had meer oog voor het smalle geitenpad waarover de groep hun weg moet zien te vinden. Sigismund wordt bijna geplet door een reus maar Kira weet met wat fireballs toch het gevecht te nauwernood in het voordeel van de groep te beslechten. Het volgende obstaken in de toch is het oversteken van een grote stroom lava. De temperatuur loopt ook flink op. Kira stuurt haar vogel er op uit om wat te scouten. Die doet dit met veel gezeur want Kira besteed veeeeel te weinig aandacht aan hem. Op zijn geheel eigen wijze laat hij dit weten door de groep te voorzien van wat nieuwe scheldwoorden. De lava stroom wordt overwonnen doordat Rafael door de lucht kan lopen (?) erg vreemd maar wel lekker. Kira's vogel weet na enkele dagen het kasteel al te zien, al vindt hij het een vreemd kasteel. Lijkt iets herkenbaar's te hebben, maar wat is niet helemaal duidelijk. Misschien de hitte, Kira's vogel houdt daar nogal van. Maar hij ziet ook dat het pad vlak langs een grote waterval van lava loopt, dat kan nog wel eens warm worden!!!
KarakterSpelerXPInfo
Ashrem Johan 600
Kira Angelique 600
Rafael Glibness 600
Sigismund Sigismund 600
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Pepijn op 15 augustus 2003 om 10:48 uur.
Reacties van bezoekers (3 reacties)
JohanJohan
Ook hier geen verhaal aanvullingen meer!! Zijn onze DM's lui geworden??
Gepost op 23 oktober 2003 om 10:16.
SigismundSigismund
Verhaaltje.........
Gepost op 14 november 2003 om 13:04.
AngeliqueAngelique
Kom op Pepijn, alleen de XP is toch niet zoveel moeite?
Gepost op 23 november 2003 om 20:08.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Alcohol in de wonden strooien
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.