Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
- Hoofdstuk 2
2.1Sweet Honey
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 2: SWEET HONEY
Handelaar in honing verliktHandelaar in honing verliktGespeeld bij/in Paulien in Raalte op 1 okt 2001
(reacties)
Aankomst in Athkatla
Aangekomen in de Athkatla besloot de party eens op zoek te gaan naar een leuke opdracht om geld te verdienen. Ze hadden al gehoord dat je het Trades District zonder moeite opdrachten kon vinden. Athkatla is n van de rijkste steden van de Forgotten Realms en ook n van de grootste. Dus genoeg kans op actie!

Onderweg naar een marketplace ziet de groep een vechtpartij op straat, een rijk uitziende handelaar en zijn bodyguard worden door drie zeelui bedreigd. Wat de handelaar en zijn beschermer niet zien, is dat er achter hun, vanuit een steegje, nog drie lui met wapens komen sluipen. Wat nu!?

Redders in nood
Als echte helden besluit de groep eerst maar even de kat uit de boom te kijken, je weet immers maar nooit. De artieste spreekt wat mensen op straat aan en probeert de achterhalen wie de handelaar is. De magier duikt achter een kraampje en de barbaar en priest kijken wat er gebeuren gaat. Na de eerste klappen over en weer wordt duidelijk dat de handelaar en zijn handlanger geen kans maken. De barbaar kan dit allemaal niet meer aanzien, er wordt gevochten en hij doet niet mee! Hij trekt zijn enorme bijl en stormt op de zeelui af. Zonder problemen maait hij er 1 neer waarop de zeelui toch wat in verwarring raken. Bij de volgende klap zet hij zoveel kracht in dat handelaren in de buurt 2 weken later nog stukjes zeelui tussen hun goederen vinden! Een weerzinwekkende slachtpartij waar iedereen behalve de barbaar van gruwelt. Vier van de zeelui sneuvelen jammerlijk in het gevecht, twee worden overgedragen aan de lokale militia.

De handelaar (Kathkallan) is de avonturiers dankbaar, al moet hij wel even bijkomen want hij was er slecht aan toe. Hij legt uit dat hij in Athkatla is om twee deals te sluiten, hij is in het bezit van een kostbare lading honing en wil deze met winst verkopen om vervolgens met de winst een lading vanila beans te kopen en deze mee terug te nemen naar Teziir aan de Dragon Coast.

En van zijn medewerkers, Galliad, is verdwenen. Lastig, want hij had ook de originele contracten bij zich waarmee hij een zeer goede deal kon maken. De contracten bieden hem namelijk gegarandeerde prijzen en zijn vorig jaar afgesloten. De markt is echter helemaal omgeslagen zodat de contracten nu zeer waardevol zijn!
De groep wordt ingehuurd om voor 200gp de honing te beschermen en voor 1000gp uit te zoeken wat er met Galliad is gebeurt.

De gedachte goud in handen te krijgen zet bij de groep alle bezwaren over boord en al snel gaan zij dapper op onderzoek uit.

Zij besluiten de handelaren waarmee Kathkallan zaken zou doen maar eens aan de tand te voelen. De handelaar die de honing zou kopen tegen een vaste prijs, Arrasti, gedraagd zich niet verdacht maar wil de honing dan ook graag kopen. De handelaar die de vanilla beans tegen een zeer lage prijs volgens contract moet verkopen, Mossan Zahad, lijkt verdachter. Gepoogd wordt een gerucht te verspreiden dat de contracten nog in het bezig van Kathkallen zijn. Helaas verspreekt de priester zich in het gesprek een paar keer en is de handelaar scherp, het plan faalt jammerlijk! De handelaar laat duidelijk merken dat hij in zijn nopjes is met het verlies van de contracten, hij hoeft nu immers niet te leveren! De groep druipt teleurgesteld af, de priester voelt zich wat ongemakkelijk.

Gelukkig wist Arrasti nog wat info te verstrekken en de Flory de artieste besluit wat te gaan rondneuzen. Er zou in een bekende marketplace (Atrium) een handelaar zitten waar je karavanen kunt huren. Galliad zou hier gesignaleerd zijn. Echter, de handelaar in kwestie (Catellion) heeft Galliad niet gezien dus dit spoor loopt dood. Zo lijkt het tenminste. Als snel wordt duidelijk dat Catellion niet betrouwbaar is en liegt. Verschillende mensen hebben de twee wel degelijk zien praten.
Achtervolging
Terug in het basiskamp doet Flory verslag en al snel besluit de groep maar eens Catellion nader aan de tand te voelen. Enmaal geconfronteerd gaat deze er als een haas vandoor (samen met Aneashara, zijn vrouwe), de barbaar en de artieste zetten de achtervolging in. De priester en de magier doorzoeken zijn woning op informatie (en kostbaarheden).

Catellion heeft echter een val opgezet voor onze dappere achtervolgers. Flory heeft een spetterende ontmoeting met een stuk hout als zij een poort doorrent en gaat direct neer. De barbaar is minder onder de indruk al krijgt hij ook een flinke klap. In de haast hadden zij alleen oog voor de vluchtende Catellion en zijn vrouw.

En van de belagers wordt vakkundig door de barbaar bekeerd, de ander weet echter weg te strompelen. Maar niet voordat vanuit een schaduw iemand de barbaar een genadeklamp toedient. Op dat moment komen de magier en priest toegesneld, er worden snel noodverbanden gelegd en de priester cast een spell zodat hij 2x zo hard kan rennen. Al snel haalt hij de strompelende man in en werkt hem tegen de grond.

De ondervraging levert weinig op. Het mannetje is er van overtuigd dat als hij dood gaat, hij gewoon weer terug komt. Dus die vreest niks. De barbaar neemt hier duidelijk aanstoot aan en na wat worstelingen trekt hij de oor van het mannetje eraf. Deze is hier zodanig van onder de indruk dat hij wat informatie los laat. Uiteindelijk wordt hij in zijn onderbroek, en zonder oor, de straat weer opgestuurd.

Alle verzamelde clues worden nog eens critisch bekeken. Het lijkt erop dat de tegenpartij bestaat uit een wizard met een groep handlangers. Zij zijn waarschijnlijk afkomstig uit Westgate, een rivaliserende stad van Teziir, de thuisbasis van Kathkallan. Waarschijnlijk is Galliad hun toevallige tegen het lijf gelopen en zagen zij kans de handelsmissie de dwarsbomen en daarmee hun eigen stad voordeel te geven. Bovendien is er een aanwijzing waar het hoofdkwartier ligt. Dus op onderzoek!

Het pand ligt op een kruizing van 2 bijzondere wegen: de Path of Silk Flowers en de Avenue of Chimes. De eerste is bijzonder omdat alle tuinen zijn gevuld met zijden bloemen. De tweede straat is voorzien van magische chimes die afgaan als er iemand over straat loopt, zij volgen je de hele weg!
Dit belemmerd het onderzoek, want iedereen hoort je aankomen en let op je. Vooral Flory wordt hier erg nerveus van.

Er wordt een uitgebreid plan bedacht om meer te weten te komen over het potentiele hoofdkwartier. De priester, artieste en barbaar bellen eerst aan om wat algemene vragen te stellen. Hopelijk kunnen ze wat naar binnen kijken. Helaas wordt de deur vrij snel dichtgeslagen!
In plan B besluiten de magier en de artieste zich voor te stellen als magier en daarmee de interesse te winnen zodat ze binnen een gesprekje kunnen houden.
Gevangen genomen
Dit gaat goed, ze mogen naar binnen, maar dit blijkt een val! Er ontstaat direct al een gevecht en beide worden gevangen genomen. Na een kwartier besluiten de priester en barbaar via het dak op onderzoek uit te gaan. Omdat er wat gebrek aan souplesse is, neemt dit wat meer tijd in beslag dan verwacht. Maar na enkele dappere pogingen komen zij op het dak. Ze sluipen het huis binnen en treffen daar de twee lieden die hun groepsleden gevangen genomen hebben. Helaas vallen ook zij ten prooi aan de wrede schurken. Helaas!

Gelukkig worden de helden na slechts 2 dagen vastgekend in een dungeon gehangen te hebben gered door het dievengilde (Shadow Thieves). Die hield de onze heldengroep en hun tegenstanders al enige tijd in de gaten. Her en der hadden ze de helden ook op pad geholpen. Het blijkt dat de wizard en zijn maatjes getracht hebben Kathkallen om zeep te helpen, dit is gelukkig verijdeld. Van de 9 potten honing zijn er 3 kapot gegaan in het gevecht en Kathkallen licht gewond in het ziekenhuis.

Van het dievengilde krijgen zij de contracten die waren gestolen, die bleken in het huis te liggen. Alle andere kostbaarheden van de wizard en zijn kornuiten zijn in beslag genomen door de Shadow Thieves. De magier wordt nog geholpen, tegen een gereduceerd tarief koopt ze een scroll die in het huis gevonden was (25 gp voor een scroll met een 1st level spell). Helaas snapt ze er weinig van en moet ze nog een tijdlang hard studeren om de spell te begrijpen.

Omdat de opdracht niet geheel succesvol is afgerond, krijgt de party niet de volle mep betaald. Kathkallen keert 500 gp uit voor de groep. Zij besluiten maar weer gauw op pad te gaan, weg uit de gevaarlijke stad ;*)
XP
Het avontuur wordt afgesloten met 700XP per persoon.

Gepost door Pepijn op 26 december 2002 om 16:01 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
De meeuwen vliegen laag, we houden het niet droog vandaag
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
187x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
85x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
20x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.