Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
- Hoofdstuk 8
8.1Naar Twilight Hollow
8.2Aankomst
8.3Het moeras van Talos
8.4Beholder
8.5Geest
8.6Boerderij
8.7SM Kelder
8.8Apen kijken
8.9Nudisten
8.10Loviatar's Temple
8.11Weg naar vrijheid
8.12Halleluja!!!
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 8: TRANENDAL
De weg naar de vrijheid is pijnlijkDe weg naar de vrijheid is pijnlijkGespeeld bij/in Danny in Deventer op 26 mei 2003
(reacties)
Op jacht naar de schat
Nog maar net bekomen van de schrik gaat de party op zoek naar wat kostbaarheden. Op de bovenverdieping zitten alle deuren potdicht met de vervelende sloten (gapende demonenbek met daarin een deurknop, brrrr...). Er wordt niks van waarde gevonden. Florie redden Sigismund dringt er op aan zo snel mogelijk naar de kerk van Ilmater te gaan en Florie te redden. Eerste probleem is de grote ijzeren deur die Florie vakkundig op slot had gedraaid. Ashrem krijgt hem niet open. Sigismund besluit zijn bijl er op los te laten, dat kost wat moeite en bijna molt hij zijn bijl maar de deur is los. Watermanagement Oeps! Bijna vergeten! Sigismund herrinert zich zijn nachtelijke zwemtocht in de snelstromende rivier. Hoe daar nu weer overheen te komen. Gelukkig heeft Kira nog een Fly spell die ze op Ashrem cast zodat hij de groep 1 voor 1 kan overzetten. Valkuil net open voor business Helaas is de door Ashrem eerder gevonden valkuil wel gemarkeerd maar ziet Sigismund helemaal niks en lazart hij voor de zoveelste keer bijna in het water. Hij kan nog net een capriool uithalen en zich vasthouden aan de rand van het onstane gat. Hij geeft Ashrem een reprimande en vraagt hem de traps beter te markeren. Die merkt op dat de barbaar nou niet bepaald een ster is in kijken. De groep vervolg dapper hun pad.
Van onderen!!!
Aangekomen bij de ladder naar boven vliegt Ashrem als eerste naar boven, maar hij is net begonnen met de klim als er een fireball naar beneden gecast wordt gevolgd door een serie zware objecten zijnde:
  • houten ton met steen
  • bakstenen
  • lege houten ton
Zichtbaar onder de indruk neemt de groep even pauze. Sigismund trekt het allemaal niet meer en stuift naar boven gevolgd door Ashrem. Het luik boven het gat zit potdicht en het kost de heren moeite de boel te forceren. Kira heeft dan met Clairvoyance de boel al verkend maar de verantwoordelijken zijn nergens te bekennen.

Lopen lopen lopen
Helaas zijn ook de paarden van de groep weg en moet er te voet getrackt worden. Dat blijkt eenvoudig. De groep is rechtstreeks naar het dorp gegaan. Daar aangekomen blijkt Mistress Andress een opruiende speech te houden tegen de groep. Die maakt daar bezwaar tegen en laat haar niet uitpraten (barbaars). Als ze willen ingrijpen blijken er in de toegestelde menigte wat bandieten schuil te gaan. Ondermeer een Half Dragon/Halfling, wat grote lizards en nog wat magic gespuis met fighters. De groep was na alle gevechten behoorlijk afgemat en ook niet in de stemming voor zo'n verassing. Kira lost wat problemen op door Lightning Bolts dwars door de menigte te schieten, vele dorpelingen vinden daar op brute wijze de dood... (moment van stilte) Kira zit er niet mee en gaat rustig verder. Als Rafael en Ashrem op Andress proberen te springen worden ze door spellcasters onder vuur genomen. Rafael had haar in de houtgreep maar raakt een ronde verlamd en Ashrem is helemaal gehold. Ze weet dan ook onzichtbaar te worden en weg te komen. De rest van de groep redt het niet en sneuvelt, alleen is er het vermoeden dat er nog invisible een mage en cleric rondliepen...
Schattenjacht
Gemotiveerd door diepere instincten doorzoeken ze de tempel en vinden een geheim privevertrek van Andress. Hierin ligt:
  • Divine scroll: Raise Dead
  • Arcane scroll: Wish
De wish wordt gebruikt om Shaunrra tot leven te wekken, die is zwaar aangeslagen door de draining van de Devourer. Ze komt tot leven met nog maar 5 levels over.

XP


KarakterSpelerXPInfo
Ashrem Johan 1.790
Kira Angelique 1.790
Rafael Glibness 1.790
Sigismund Sigismund 1.790
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Pepijn op 22 juni 2003 om 11:32 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Tegeltjeswijsheid
Ik vergeet van alles en gelukkig weet ik dat ook niet meer.
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.