Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
- Hoofdstuk 8
8.1Naar Twilight Hollow
8.2Aankomst
8.3Het moeras van Talos
8.4Beholder
8.5Geest
8.6Boerderij
8.7SM Kelder
8.8Apen kijken
8.9Nudisten
8.10Loviatar's Temple
8.11Weg naar vrijheid
8.12Halleluja!!!
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 8: TRANENDAL
Mijn naam is Sigismund, ik ben nudistMijn naam is Sigismund, ik ben nudistGespeeld bij/in Pepijn in Deventer op 21 apr 2003
(reacties)
Things that go bump in the night
Ashrem zit op wacht als er een viertal Dire Rats proberen over de baricade te klimmen. Met zijn Goggles of Night Vision weet hij ze te zien, de rest ziet echter niets. Florie gilt in paniek en probeert Sigismund te vinden in het donker, niks zo veilig als een grote harige barbaar. Even denkt ze nog de staart van een rat te vinden maar het is een onderdeel van Sigismund... Ashrem roept de groep toe vooral lekker te gaan slapen en met weinig moeite weet hij de ratten op afstand te houden en naar de eeuwige jachtvelden te verplaatsen. Later in de nacht is het weer raak, maar nu komt de door Kira opgepoetste Wraith weer langs. Die ontziet Kira, zij gaf hem immers wat extra negative levels met haar Energy Drain spell. Hij is hier nog steeds dankbaar voor. Nu heeft hij het voorzien op de vervelende Cleric van Ilmater. Die heeft hem al eens verjaard, tijd voor wraak. Rafael is nog nooit zo snel wakker geweest en vecht vanaf de grond dapper tegen de wraith. Die lukt het maar niet om wat Constitution te verwijderen!! Bah! Teneinde raad vecht hij half vanuit de muur, maar het mag niet zo zijn. Voor de 2e keer in zijn bestaan wordt hij vernietigd... Het is een wrede wereld.
Gefopt
In de ochtend...ehh.. dat wil zeggen, na een goede rust. Hoe laat het ondertussen is weet niemand meer, de dagen zijn moeilijk te tellen als je onder de grond leeft. De groep onderzoekt de deur naar het zuiden, maar die blijkt nep, er zit alleen een muur achter. Dan maar verder de dungeon in. Dat levert meer op! Over een bruggetje naar een kleine open ruimte. Daar hangt aan kettingen een Aasimar Cleric van Ilmater aan de muur. Hij is wekenlang gemarteld door 1 of andere vrouw. Haar gezicht heeft hij niet gezien. Hij is bijna aan het einde van zijn krachten, zelfs magical healing mag niet helpen. De man is vergiftigd en heeft bijna geen energie meer over. Een Endurance spell geeft wat verlossing.

Scouting Nederland presenteerd: het stenen rusthuis
Er lopen 3 gangen naar het noorden, met Detect Magic kan Kira zien dat er Glyphs of Warding aanwezig zijn. Nieuwsgierig als altijd worden die direct verwijderd. De Cleric is er echter zo slecht aan toe dat er eerst gerust gaat worden voordat de gangen verkend gaan worden. Op weg naar een goede rustplaats wordt nog een gang onderzocht. De groep ziet iets in het donker bewegen en onderzoekt... Er is in ieder geval een verstopte trap, gelukkig wordt ie op tijd gezien. Dit deel van de dungeon lijkt een begraafplaats. Als Florie rondzoekt wordt ze gegrepen door een creatuur met lange armen met daarop zuignappen. Het beest heeft Florie stevig vast maar de hele groep snelt te hulp en het beest gaat neer. In zijn hol vindt Florie nog wat spulletjes en dan is het tijd om de rusten. Kira tovert als volleerd Hopman van de Scouting een heuse stenen hut tevoorschijn en iedereen gaat lekker slapen. De volgende dag is iedereen weer lekker uitgerust en is ook de cleric iets beter. Er moet nog wat onderzocht worden en dus gaat iedereen op pad. De Glyphs waren de dag ervoor al verwijderd en al snel wordt duidelijk waarom die er zaten. Ze bewaakten een 3-tal Gelatineous Cubes!!! Die hebben een mooie ambush gelegd voor de groep die er spontaan in loopt. De herstellende Cleric van Ilmater en Florie raken verlamd door het acid van de monsters. De rest weet na wat dappere gevechten de beesten te doden. Echter, Florie, Sigismund en de Cleric van Ilmater hebben een flinke hoeveelheid Acid over zich heen gekregen. Sigismund en Florie zijn al hun kleren kwijt en Florie is zelf een serie Magical items verloren!!! De Cleric is er nog slechter aan toe, die bleek nog niet bestand tegen zoveel Acid, terwijl zijn Constitution op een all-time-low stond. Snif. De man is net gered en nu alweer dood...

XP van de groep


KarakterSpelerXPInfo
Ashrem Johan 735
Florie Paulien Boven 735
Kira Angelique 735
Rafael Glibness 735
Sigismund Sigismund 735
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Pepijn op 8 juni 2003 om 14:16 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie zijn mond brandt, moet op de blaren kauwen
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.