Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
- Hoofdstuk 8
8.1Naar Twilight Hollow
8.2Aankomst
8.3Het moeras van Talos
8.4Beholder
8.5Geest
8.6Boerderij
8.7SM Kelder
8.8Apen kijken
8.9Nudisten
8.10Loviatar's Temple
8.11Weg naar vrijheid
8.12Halleluja!!!
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 8: TRANENDAL
LoviatarLoviatar's SM kelderGespeeld bij/in Sieger in Deventer op 10 mrt 2003
(reacties)
Natte droom
Het kost wat moeite, maar iedereen heeft het riviertje overleeft. Sigismund en Florie zijn kletsnat, maar Florie cast gauw een spell en beide zijn weer droog. Tijd om op zoek te gaan naar de lui die eerder stonden te schieten op de groep.

Springen maar!
De gang loopt rechtsaf en terwijl iedereen aan het rondsneupen is springen er plots wat orcen te voorschijn die direct beginnen te schieten. Ashrem ziet nog net op tijd dat er vlak voor de orcs een schitterende struikeldraad is gespannen met daarachter een heleboel kraaiepoten. Het is maar goed dat Sigismund zich ingehouden heeft, anders had hij languit in de prikkels gelegen. Ashrem neemt een aanloop en springt over de kraaiepoten heen en begint een vechtpartij met een stevige orc. Uit een zijgang komen ondertussen nog meer orcs... en ze hebben stalen schoenen, handig! Al snel zijn de orcs op de grond geslagen en is iedereen op zoek naar kostbaarheden, maar de orcs worden slecht betaald of al het geld staat op de bank, er is niks te vinden.

Jail birds
In een gang naar het zuiden vindt Florie een paar cellen in de grond. Ze krijgt dan plots het gevoel dat ze niet meer kan bewegen maar weet zich er door heen te bijten. Ze gaat snel een stukje terug de gang in. Dan volgt een lange, lange, lange discussie. Uiteindelijk besluit de groep toch maar naar voren te bewegen. Verassing! Er blijkt een Bewaarder te zijn die een grote groep skeletons in dienst heeft. Als Sigismund hem wil confronteren spuugt een Urn een zuur goedje naar hem. Vreemd. En auw. Het kost wat moeite de skeletons te turnen, ze zijn erg hardnekkig en Rafael moet er flink aan trekken om de skeletons rustig te houden. In 2 cellen blijkt een gevangene te zitten. 1 manneke wordt al snel vrijgelaten maar de ander blijkt niet helemaal fris. Rafael wil hem niet vrijlaten maar de rest van de groep lijkt het toch wel verstandig. Alleen als hij vrij is provoceert hij de groep hem pijn te doen, iets waar ze graag aan voldoen. Als snel ligt het manneke weer op de bodem van de cell. Hij is zwaar gewond van de val maar lijkt daar niets om te geven, sterker nog, hij geniet ervan!
Lekker vuurtje
Ashrem verkent de rest van de gang en weet nog net over een trap te springen. Een kleine tunnel naar beneden eindigt in een ondergronds riviertje. Ai, dat ging maar net goed. De gang leidt naar een tempel achtig complex. Zo te zien wonen hier wat lui die van pijn houden. De gangen zijn voorzien van weerzinwekkende tafrelen over pijn. In een kleine zijkamer brandt een lekker vuurtje, als de groep de kamer inspecteerd springt het vuur tot leven en slaat er goed op los. Rafael gooit er een heleboel water op maar het vuur gaat maar niet uit. Sigismund staat te dichtbij en zijn broek vat vlam. Hij staat met z'n hele kinderbijslag bloot in de gang, tijd om terug te trekken. Ondertussen is het goed mistig geworden in de ruimte, al dat verdampende water van Rafael verminderd het zicht! Ashrem is in de mist enigezinds zichzelf kwijt maar weet nog net op tijd het vuur te vinden en hakt er vrolijk op los. Alles bij elkaar houdt het vuur niet lang mee stand en gaat zijn lichtje uit.

Bijtende deuren
In de gang zit een deur met daarop een duivelse gezicht, in zijn wijd openstaande bek zit de deurknop. Mmm... vervelend. Rafael weet raad met zijn Wand of Dispell Magic, alleen is het ding nat ofzo want het duurt een tijdje voordat hij werkt! (DM Note: Danny rolde tot 4x achterelkaar een 3!). Florie weet het ding uiteindelijk open te peuteren en de groep betreed een kleine ruimte. Als Ashrem zijn grote voeten op een presure plate zet komt de vloer omhoog en rolt hij een metalen doodskist in, die slaat direct dicht waarbij Ashrem nog een flink aantal spiezen door zich heen krijgt. Even voelt hij zich alleen maar dan is er Vriendje Wraith die hem gezelschap komt houden. Dan lijkt het kritiek te worden maar gelukkig denkt Kira aan het teleportation ring en haalt Ashrem uit zijn vervelende positie. Pfoei! Rafael weet het ding weg te sturen, maar het kost hem veel moeite. De krachten van de duisternis zijn hier erg sterk!!!

XP


KarakterSpelerXPInfo
Ashrem Johan 1.150
Florie Paulien Boven 1.150
Kira Angelique 650
Rafael Glibness 1.150
Sigismund Sigismund 1.150
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Pepijn op 14 maart 2003 om 22:06 uur.
Reacties van bezoekers (7 reacties)
JohanJohan
Hmm, kira was toch de hele avond aanwezig?? Of heeft ze weer een permancy gecast
Gepost op 17 maart 2003 om 15:35.
PepijnPepijn
Als je de muis over het vraagteken beweegt, zie je de XP in detail.
Gepost op 18 maart 2003 om 11:51.
PepijnPepijn
En ja, ze heeft een Permancy: Resistance gecast.
Gepost op 18 maart 2003 om 11:51.
JohanJohan
Kost even wat maar dan heb je ook wat. Nu maar hopen dat je geen dispel over je
Gepost op 20 maart 2003 om 17:56.
JohanJohan
heen krijgt!!
Gepost op 20 maart 2003 om 17:56.
JohanJohan
Kunnen deze velden ook iets groter???
Gepost op 20 maart 2003 om 17:56.
PepijnPepijn
Vanaf heden kan hier veel meer info geplaatst worden zodat ook Johan zijn superlange reacties kan geven op alle verhalen :-) Have fun.
Gepost op 21 maart 2003 om 9:21.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Keep death of the road, drive on the pavement
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.