Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
- Hoofdstuk 8
8.1Naar Twilight Hollow
8.2Aankomst
8.3Het moeras van Talos
8.4Beholder
8.5Geest
8.6Boerderij
8.7SM Kelder
8.8Apen kijken
8.9Nudisten
8.10Loviatar's Temple
8.11Weg naar vrijheid
8.12Halleluja!!!
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 8: TRANENDAL
Een gnomen beholder bouwselEen gnomen beholder bouwselGespeeld bij/in Sieger in Deventer op 27 jan 2003
(reacties)
De rest van de ruimte wordt nog eens goed onderzocht, niemand lijkt tevreden dat er verder niks te vinden is. Florie voelt achter 2 sarcofagen een lichte tocht... met flink wat kracht weten Ashrem en Sigismund beide sarcofagen weg te trekken. Die stenen doodskisten zijn maar zwaar! Achter de sarcofaag is een nauw kanaal, geheel van natuurlijke rots maar erg smal. Ongeveer 1 meter in doorsnee, en gedeeltelijk gevuld met ijskoud water. Florie ziet het goud al fonkelen en duikt de buis in. Al tijgerend door het water ziet ze al snel wat liggen, een skelet! Ai, het skelet wordt bewoond door 1 of ander gel-achtig ding. Florie besluit maar eens wat anders te gaan doen en snelt naar de groep. Druk hakkend en spetterend in het water valt iedereen de gel aan, enige wat er gebeurt is dat bij elke klap de gel splitst. Je hakt het zo in 2 stukken! Alleen magie lijkt effect te hebben en na een vrolijk waterspektakel is iedereen kletsnat, koud, en gel vrij. Nader onderzoek brengt een mooie dagger aan het licht. Blijkbaar van het skelet. Als Florie hem onderzoekt ontdekt ze dat de dagger 1 maal per dag een invisibility spell kan casten, handig! De rest van de gangen wordt tot de laatste zandkorrel doorzocht, zo zeer zelfs dat Florie onderkoelingsverschijnselen oploopt. Ergens diep in een gang is nog net een ruimte zichtbaar. De hele groep gaat overnachten zodat Rafael een Stone Shape kan leren. De volgende dag is de teleurstelling groot als het een reeds ontdekte gang blijkt te zijn (duh!). Iedereen is lekker frusti, er is niks te vinden in deze dungeon!!! Iedereen gaat nog maar eens alle muren af en elke kier wordt minimaal 3x onderzocht als Ashrem in eindelijk een geheime deur vindt. Dus toch een schat! Althans, zo hopen de greedy delvers. De gang leidt naar een 2-tal ruimtes. Onderweg blijken er wat skeletons te liggen, die magie uitstralen. Vreemd. Wanneer de groep 1 van de ruimtes wil betreden komen de skeletons tot leven. Blijkt ook direct waarom ze een bliksemschicht op hun kop hebben staan. Als je ze slaat exploderen ze nogal fors. Gelukkig zet Kira ze vast in een Web en kunnen ze van afstand tot ontploffing gebracht worden.
Florie gooit de deur naar de kamer open en staat oog in oog met een... beholder... Paniek! Iedereen valt aan, cast spells en vooral Sigismund slaat maar door. Ondertussen begint het een aantal mensen op te vallen dat het ding niet terug aanvalt en dat de klappen van Sigismund een nogal metaalachtig geluid geven. Mmm... het blijkt een apparaat in de vorm van een beholder. Je kan er in zitten en overal zitten hendels en pedalen. Kira probeert er achter te komen wat het apparaat doet maar snapt er niks van, zoveel hendels en knoppen! Florie probeert het ook eens en ziet dat er naast het raam 10 knoppen zitten. Ze drukt er 1 in en Sigismund krijgt de schrik te pakken als er uit 1 van de ogen een bliksemschicht schiet. Hij kan dit niet waarderen en trekt Florie eruit. Na wat overleg is een plan bedacht: Angelique gaat in het apparaat zitten terwijl de rest buiten de kamer wacht en ze gaat dan alle knoppen proberen. Blijkt dat in elk oog een wand is gemonteerd. Een Sherlock Holmes waardige deductie brengt het volgende aan het licht:
  • Wand of Color spray
  • Wand of Light
  • Wand of Magic Missile (3 missiles)
  • Wand of Shield
  • Wand of Darkness
  • Wand of Melf's Acid Arrow
  • Wand of Lightning bolt
Van 2 wands is onduidelijk wat ze doen. 1 wand straalt een hele sterke lichtbundel uit, maar meer gebeurt er niet. Moe maar voldaan gaat iedereen terug naar de oppervlakte...
XP
Iedereen krijgt 600 XP punten behalve Johan, die was niet aanwezig en krijgt 300 XP punten.

Gepost door Pepijn op 21 februari 2003 om 13:44 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
De medaille snijdt aan twee kanten
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.