Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
- Hoofdstuk 8
8.1Naar Twilight Hollow
8.2Aankomst
8.3Het moeras van Talos
8.4Beholder
8.5Geest
8.6Boerderij
8.7SM Kelder
8.8Apen kijken
8.9Nudisten
8.10Loviatar's Temple
8.11Weg naar vrijheid
8.12Halleluja!!!
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 8: TRANENDAL
Het moeras met de ruine van TalosHet moeras met de ruine van TalosGespeeld bij/in Danny in Deventer op 21 jan 2003
(reacties)
Het dal van Talos
's morgens rijdt de groep over de landerijen naar het dal van Talos. Het begint weer licht te regenen en nog steeds is het land gehuld in donkere wolken die naar het zuid-oosten trekken. Na enkele uren door het bos gereden te hebben bereikt de groep een grote canyon. Het dal in de canyon is gehuld in een dikke nevel. Het land is ook gedeeltelijk in de mist gehuld. De overkant van de canyon is nog net zichtbaar, aan beide kanten is een deel van een brug te zien. Het midden van de brug is naar benden gestort. Volgens de verhalen die Rafael heeft gehoord heeft hier een groot standbeeld van Talos gestaan maar is dat zo'n 150 jaar geleden door clerics van Ilmater vernietigd. In het dal moeten de overblijfselen liggen. Na wat zoekwerk vindt Ashrem een geiten pad naar het dal.

Het moeras van Talos
Het moeras is moeilijk begaanbaar, soms moet je tot aan je middel door de drab heen waden. De planten en muggen zitten overal. Soms zijn er relatief droge stukken te vinden, dan weer moet je je een weg hakken door het struikgewas. Als de groep een droog stuk gevonden hebben en Ashrem voorop loopt op een goed pad te vinden wordt hij plots door een grote plant aangevallen. De plant eet blijkbaar vlees want hij doet pogingen Ashrem beet te pakken en in zijn grote mond te stoppen. Sigismund moet een stukje door het water om bij het ding te komen en slaat er op los. Florie rent naar voren met haar pijl en boog, door de mist kan ze de groep amper zien. Ze let niet goed op en na een pijl geschoten te hebben glijdt ze het water in. Kira besluit maar te gaan vliegen, dat is beter dan uitglijden en nat worden. Snel wordt de plan in stukken gehakt en opgegeten (oh nee, dat nog net niet :-) Als de plant kapot is verschijnt er een oude heks-achtige vrouw. Ze stelt zich voor als Skriku. Om haar heen vliegen 2 hele grote muggen (Stirges). Rafael vertrouwt haar niet en dwingt er op aan door te lopen. De rest maakt een kort praatje en hoort dat er verderop Will-o-Wisps zijn die de paladin en de bandieten hebben gedood. De beesten zitten haar erg dwars en ze vraagt de groep de dingen op te ruimen. Rafael weigert met haar te praten en de groep gaat verder.
Catacomben van Talos
Na een korte wandeling vindt de groep een kleine heuvel met veel brokstukken van een beeld. Dit is blijkbaar het midden van het dal. Midden op de heuvel is onder een stel blokken steen een gat te zien. Uit dat gat komt een vaag groen licht. Terwijl de groep hevig staat te discusieren gaat het licht uit. Iedereen houdt zijn adem in. Dan een kreet van Florie en Sigismund die achteraan aan. Twee Will-o-Wisps vallen hun aan. Ze worden flink geraakt door elektrische schokken. Als iedereen zich omdraait en vecht tegen de dingen, vallen Skrika en haar Stirges vanuit de mist aan. 1 van de stirges zet zich vast in de nek van Sigismund. 1 van de will-o-wisps vlucht weg, net als Skrika. De rest wordt in de pan gehakt. Sigismund heeft de stirge in zijn nek ondertussen bewusteloos weten te slaan, Florie krijgt het ding echter niet uit zijn nek. Met wat hulp lukt dit alnog en Rafael zorgt ervoor dat de wond goed verzorgd wordt.

Naar beneden...
Terwijl de groep bovenop de heuvel de boel verkend gaan Florie en Kira naar benden, de catacomben in. Het is er vochtig, koud, en donker. Florie cast een light spell om wat beter te kunnen zien en beide dames gaan gezamenlijk naar beneden. De rest van de groep gaat nu ook mee en gezamenlijk onderzoeken ze de ruimtes. De trap naar beneden leidt naar een ruimte met catacomben. Kira ziet met Detect Magic een symbook op de verste muur staan. Aangezien er water in de ruimte staat en clerics van Talos bekend staan om hun elektrische kunsten is iedereen erg voorzichtig. Eerst wordt een andere ruimte bekeken, hierin blijken een stel Carrion Crawlers te wonen. Florie sluipt voorop en wordt door het beest gegrepen, ze is direct verlamd waarop Sigismund haar maar eens besluit te redden. De eerste 2 beesten vinden al snel de door en blokkeren en hun enorme lijf de gang. Ashrem klimt over de beesten heen om de laatste Crawler te pakken maar ook hij raakt verlamd, waarop Sigismund ook hier to-the-rescue komt. Hij weet het beest snel te choppen. De catacomben intrigeren de groep. Florie onderzoekt de ruimte en er blijkt achter de catacombe met het magische rune teken een geheim vertrek te zitten. Maar om die te openen moet eerst de magische rune weg, 6 (!) dispell magic's later is het eindelijk gelukt. Er bleek een Greater Glyph of Lightning op te zitten. Erg vervelend als je in het water staat. In de ruimte staan 8 potten die magie uitstralen. Er boven hangt een magisch schild en een kleine speer. Achter het schild zit nog een trap maar deze is met dispell magic snel verwijderd. De potten hebben allen een schildering: Pot #1: een barbaarse dwerg trekt een kop van een man. Pot #2: een elf cast een lightning bolt terwijl ze met blote voeten aan het plafond hangt. Pot #3: een human vechter weert met een speer onderwater een stel tentacles af. Pot #4: een topless vrouw worstelt met een grote vuurspugende salamander. Pot #5: een gone tovenaar met een robe vol runes spuugt vuur op een stel kobolds. Pot #6: Een bepanserde troll rukt het hart van een mens uit. Pot #7: alleen een paar nare ogen staren je aan. Pot #8: een dode vechter ligt met z'n gezicht in de modder, terwijl er drie dolken uit zijn rug steken.
XP
Johan was deze keer niet aanwezig, zijn karakter sheet gelukkig wel. Kira cast een permancy spell (Detect Magic) en levert daarvoor 500 XP in.
Florie1.100 XP
Ashrem1.100 XP
Sigismund1.100 XP
Kira600 XP
Rafael1.100 XP


Gepost door Pepijn op 6 februari 2003 om 12:16 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie wat koopt, die heeft wat
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.