Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
- Hoofdstuk 7
7.1Bankoverval
7.2Spring in het Rond
7.3Lichten uit
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 7: DE BANK VAN ESHPURTA
Lichten uit in de bank... en voor Rafael en KiraLichten uit in de bank... en voor Rafael en KiraGespeeld bij/in Angelique nabij Rijssen op 23 dec 2002
(reacties)
Ondervraging
Het gevangen mannetje wordt door Valter Smurt, kapitein van de wacht, meegenomen naar het gevang. Rafael en Ashrem ondervragen hem daar, samen met Valter.

Rafael behandeld hem zeer goed en weet wat info uit het manneke te krijgen. Zijn naam is Samual Blake, de andere 2 bandieten heten Coalfinger en Snigrot Ripbark kenden ze al. Ze zijn 's nachts de bank binnengedrongen om de bruidschat van George of Stave te jatten. Hij wil niet kwijt hoe ze zijn binnengedrongen of hoe ze door kasten en deuren kunnen lopen.

Na de ondervraging zorgt Rafael er tot afgrijzen van Ashrem voor dat Samual in een normale cel wordt geplaatst, en niet in een isoleer cel met magische beveiliging. Ashrem's klaagzang vindt geen gehoor bij Valter (diplomacy roll van 5 en 6), hij heeft zich laten ompraten door Rafael (diplomacy rolls van 18+).

Ashrem probeert nog op alle manieren Valter op andere gedachten te brengen maar die zet hem de gevangenis uit.

Voorbereiding
Sigismund gaat de stad in en koopt 2 netten. Er wordt nog wat healing verricht door de stadswacht. Als iedereen bij elkaar is wordt er overlegd. Afgesproken wordt dat er enkele uren rust genomen wordt en dat iedereen dan weer naar binnen gaat. Alleen Florie blijft buiten, die gaan wat dingen uitzoeken rondom het trio. Rafael heeft geen spells meer maar gaat toch mee naar binnen. Kira was vorige keer niet mee en heeft dus nog al haar spells.

De aanval
Er worden wat spells gecast voordat iedereen naar binnen gaat, zo neemt Kira een Mage Armor, Endurance en Darkvision en Rafael heeft ook een Endurance.

Als Ashrem de deur open doet gluurt Kira naar binnen. Het is volledig donker in het gebouw en alleen Kira en Ashrem kunnen wat zien. Ze cast een daylight spell op een steentje en gooit die de ruimte binnen zodat iedereen wat kan zien. Rafael heeft een healing potion gereed en een fakkel in zijn handen.

Op dat moment voelen Kira en Rafael hun Endurance verdwijnen, een dispel magic!!!

De groep ziet 1 bandiet nog net rechts door een deur verdwijnen. Iedereen rent naar binnen en gaat op zoek. Ashrem gaat de hele bank door maar kan de andere bandiet niet vinden. Ondertussen concentreert de rest zich op de bandiet bij de deur. Deze stapt steeds door de deur heen, schiet dan met zijn pijl en boog en stapt weer terug (DM note: op dit moment gaat iedereen zo'n beetje om de ronde een Delay Action of Ready Action doen zodat de initiatief volgorde in het hele gevecht een record aantal keren veranderd, argh). Hij herhaalt zijn dispell truc nog een keer waardoor de daylight spell van Kira uitgaat. Dus is er alleen nog een fakkeltje van Rafael. Sigismund ziet niks meer en knort.

Er zit niks anders op, iedereen rent naar voren naar de deur. Ashrem doet hem open en stapt naar binnen. Op dat moment wordt hij vol in de flank gecharged door een Flesh Golem. Ondertussen schiet de bandiet er flink op los en wordt Rafael vol getroffen (sneak damage). Door de fakkel van Rafael weten ze hem ondertussen wel te zien, maar er staat een Golem in de weg.

Kira cast een Flaming Spheren op de golem waardoor deze vertraagd (slowed). Dat maakt het wat makkelijk voor de rest.
Sigismund weet hem dan ook snel weg te werken en ze gaan hakken op de eenzame bandiet.

Kira en Rafael staan bij de grote deur bij de ingang van de bank als ze van achter worden besprongen door de andere bandiet. Deze jongen deelt elke ronde 4 klappen uit met zijn Frost zwaard en Kira gaat al snel neer, Rafael probeert nog te healen maar het manneke slaat ook Rafael direct tegen de vlakte.

(DM Note, nu had de Flaming Sphere uit moeten gaan, de bron van licht bij Ashrem en Sigismund maar dat was ik vergeten en de spelers blijkbaar ook :-)

Bandiet #2 rent naar zijn maatje en samen bewerken ze Ashrem en Sigismund grondig. Ashrem moet zelfs even terugtrekken om te healen.

(DM Note: op dit moment weet Rafael op te merken dat de Flaming Sphere daar niet hoort waardoor beide heren in het donker staan, hulde voor het helpen van de DM!!!)

Sigismund ziet helemaal niks meer en slaat wild om zich heen maar ziet niks. Ashrem probeert hem te helpen maar het manneke beweegt erg veel. Terwijl beide heren gevaarlijk dicht in de buurt van de 0 HP komen weten ze de tegenstanders uit te schakelen.

Kira en Rafael zijn nog net in leven en na deze zeer zware slag (EL 11 voor een 8e level party) kruipt de groep naar buiten.
Onderzoek
Florie heeft ondertussen wat onderzoek gedaan en ontdenkt dat de drie heren inderdaad Shadow Thieves zijn. Dat maakt ze collega's van haar (oh jee).

Haar contact persoon bij de Shadow Thieves (Harold Algen) meldt dat hij naast leider van de cel waarin ook Florie zit tevens contactpersoon is voor een andere cel. De drie bandieten zaten in deze cel waardoor deze nu zo goed als opgedoekt is. Samual is de enige overlevende en wordt bij de cel met Florie gevoegd. De overige leden zijn: Mokar Halva (Male Elf), Dorak Deinkar (Male Human), Daba Piegel (Male Human) en Sram Devisa (Female Halfling). Ze vormen nu dus met hun vijfen 1 van de sterkste thief cells in Esmeltaran.

Samual licht een tipje van de sluier op omtrent zijn persoontje. Door zijn werk in de 'schaduwen' heeft hij een sterke band met schaduwen waardoor hij in staat is korte afstanden door de Plane of Shadows af te leggen. Het lijkt daardoor of hij gewoon door dingen heen kan lopen en in de schaduw kan verdwijnen. Hij kan dit zo vaak doen als hij wil, alleen de afstand die hij kan overbruggen is niet zo groot. Oefening baart kunst, hij merkt dat hij steeds grotere afstanden kan afleggen.

Ook heeft hij in de Shadow Plane een companion gevonden in de vorm van een Shadow, deze is echter door de groep om zeep geholpen. Nu moet hij opnieuw gaan zoeken naar een shadow die hem wil dienen, dit kan erg lang duren. Dus daar is hij niet blij mee. De verbreken van hun pact deed hem ook veel pijn. Verder kan hij gewoon zien in het donker, schaduwen verhullen niks voor hem en kan hij Schaduwen laten bewegen en manipuleren.

Harold is redelijk tevreden met hoe Florie zich uit deze situatie gered heeft, Samual heeft het door haar overleefd. Tevens heeft hij kunnen ontsnappen dankzij de groep. Florie krijgt daarom een mooi geslepen briljantje ter waarde van 750 gp van Harold.

Hoeveel Florie van deze informatie deelt aan de groep is aan haar... Samual geeft overigens aan dat hij nog wat items mist die de groep in bezit heeft (ai ai ai) en hier niet echt gelukkig mee is.

De buit
De groep ontvangt van George of Stave 1.000 gp per persoon voor het terughalen van de Bruidschat. Nu kan hij zijn dochter tenminste op pad sturen naar Weaping Willow waar zij zal gaan trouwen met een Acolyte van Ilmater.

De burgemeester uit zijn dank aan de groep, voor het oppakken van de bandieten. De volgende dag bereikt de groep wel het trieste nieuws dat Samual met een ketting met ijzeren bal aan zijn poot is ontsnapt. De wacht heeft hem nog achtervolgd maar het mocht niet baten.

Gelukkig zijn de 3 heren gronding gestript van alle bezittingen en na enkele identify spells is het lijstje van spullen:

















































ItemBeschrijving
Amulet of nat. Armor +3Dit amulet geeft een +3 armor bonus. Dit is een natural armor bonus en stacked dus met de meeste andere armor bonus, inclusief die van een normaal armor en je dex bonus.
Bracers of armor +4Armor bonus, als je dus al armor hebt zoals een chain shirt, dan stacked dat niet. Stacked ook niet met de Mage Armor spell van een wizard.
Buckler Shield, AdamantineNiet magisch, Buckler is van zichzelf een +1 op armor, maar omdat het van adamantine is krijg je nog een +1 extra. Dit is geen magisch bonus (kan dus niet dispeled worden). Adamantine is een erg dure weinig voorkomende stof. Voordeel van buckler is dat je hem op je arm gespt en dan nog gewoon met twee wapens mag vechten, met twee handen een wapen mag vasthouden of met een boog kan schieten. Je hoeft het schild b.v. niet neer te leggen om een pijl te schieten en dan weer op te pakken. Dat zou je normaal een ronde extra kosten. Verder is het niet kapot te krijgen, normaal heeft een shield hardness 5, dit heeft hardness 20. Verder is een item van adamantine automatisch een Masterwork item. Nadeel is dat de bonus niet telt voor de ronde waarin je je arm gebruikt waar het shield aan vast zit. Als je alleen rond loopt geldt de bonus wel. Prijs is +2000 gp.
Chain Shirt +3+3 enhancement bonus
Cloak of resistance +2Geeft +2 op al je saving throws, en dus GEEN +2 op je AC
Cloak of resistance +3Geeft +3 op al je saving throws, en dus GEEN +3 op je AC
Dagger, silverNiet magisch, goed tegen weerwolfen e.d. (maar een +1 wapen werkt net zo goed tegen weerwolven)
Gems (6x)elke gem is 500 gp waard, totaal dus 3000 gp.
Long Sword +2, frostDoet 1d6 extra cold damage
Potion: Cure mod Wounds (2x)2d8+3
Potion: Ghoul TouchAls de wizard spell: iemand aanraken en kans dat je hem paralyzed, pas op hij gaat dan wel stinken in 5 ft radius, zorg dus dat je daarna een stapje opzij zet.
Potion: Glibness+30 op bluff checks voor 1 uur
Potion: Jumping+30 op al je jump checks voor een minuut
Rapier +2, keenKeen geeft een grotere thread range dan dat het wapen normaal heeft. Een rapier heeft al een grote threat range van 18-20, met keen wordt dat dan 15-20.
Ring of protection +2 (2x)Deflection bonus op AC, stacked met normaal armor en magical armor en dex bonus
Short Bow Master Work (2x)Een masterwork bow.
Short sword +1Enhancement bonus van +1
Shortbow +1, shockGeeft +1d6 Shock damage. Komt bij je arrows op, ook al zijn de arrows niet magical.
Studed leather +2, shadowedGeen armor penalty op je skills, max dex bonus +5, maar 15% spell failure voor arcane spells, totaal +5 op AC (+3 armor en +2 enhancement bonus). Shadowed: +10 op hide checks, niet met cloak of elvenkind te combineren.
Wand: Cure Serious Wounds3d8+5, 4 charges
Wand: Dispel magic11 charges, level 6 (level bepaald de sterkte van de spell, 1d20 + wand level is sterkte, vergelijken tegen 11+ enemy spell caster level)
Wand: Dispel magic7 charges, level 6 (level bepaald de sterkte van de spell, 1d20 + wand level is sterkte, vergelijken tegen 11+ enemy spell caster level)
Wand: Haste6 charges, level 9 (level bepaald de duur van de spell, 1 ronde per level)

(met dank aan Johan voor het inkloppen)

Mogelijke opdracht
In de dagen na het gevecht in de bank wordt Rafael benaded door George of Stave. Hij moet over enkele dagen afreizen naar Weaping Willow, een klein gehucht in de Snakewoods. Zijn dochter gaat daar trouwen met een Acolyte van Ilmater (Relx Havensong).

Hij vraagt of Rafael met zijn groep hem zou willen begeleiden om ervoor te zorgen dat hij veilig aankomt. Door de komst van een mogelijke oorlog in het zuiden en de reis door het gevaarlijke Snakewood, is hij dringend op zoek naar bescherming. Er zijn echter nog maar moeilijk geinteresseerden te vinden, bijna iedereen is de stad al ontvlucht.

XP
Paulien was deze keer niet aanwezig. Haar karakter Florie is daarom wat informatie gaan inwinnen terwijl de rest van de groep de laatste 2 bandieten heeft aangepakt.






Florie800 XP
Ashrem3.400 XP
Sigismund3.400 XP
Kira3.400 XP
Rafael3.400 XP


Gepost door Pepijn op 6 februari 2003 om 12:05 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Boven de wolken schijnt de zon
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
180x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
77x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
World of Trap
19x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.