Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
- Hoofdstuk 7
7.1Bankoverval
7.2Spring in het Rond
7.3Lichten uit
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 7: DE BANK VAN ESHPURTA
Springende bandieten in het donkerSpringende bandieten in het donkerGespeeld bij/in Danny in Deventer op 16 dec 2002
(reacties)
Een donker bankgebouw
Ashrem duwt de grote deuren van de bank open en kijkt naar binnen. Hij ziet een enorme ravage, alle stoelen en tafels liggen overhoop. Er staan enorme kasten met een deel van de inhoud op de grond. Er branden nog 2 fakkels wat zorgt voor een donker, onheilspellend geheel. Sigismund stapt als eerste naar binnen en wil naast de deur gaan staan, maar dan valt er iets op zijn hoofd kapot. Een flesje met olie. Direct daarna schiet er uit de grond een vuurstraal omhoog. Hij kan niet meer op tijd aan de kant springen en staat helemaal in de fik. Als iedereen in de ruimte staat om rond te kijken zien ze een manneke verscholen zitten achter een kast. Hij komt angstig dichterbij, het blijkt Snigrot Ripbark te zijn, de loco-burgemeester en sleutelbewaarder van de bank, die vermist was. Hij blijkt goed nerveus te zijn en wil zo snel mogelijk weg, de groep ondervraagt hem maar hij blijkt de waarheid te spreken. Als Ashrem zijn Darkvision Goggles opzet ziet hij twee lieden verstopt zitten, beide hebben een pijl en boog in handen, geladen en al. Hij waarschuwt stilletjes de rest maar Snigrot schrikt hier zo van dat hij direct gaat loeren naar de beide lieden! De groep neemt hem mee naar de ontvangst hal, daar cast Rafael een Detect Evil en op dat moment gaat Snigrot er als een haas vandoor. Rafael meet een duidelijk signaal op zijn Dark-O-Meter, het manneke is niet te vertrouwen! De rest spoed er achteraan maar het manneke is verdwenen in de schaduwen.
Speedy Gonzales in het donker
Iedereen rent een kant op om de bandieten te vangen, er moeten er op zijn minst 3 zijn! Ashrem heeft er 1 gezien en zet de achtervolging in, maar zijn tegenstander beweegt veel sneller en ontloopt hem steeds, ondertussen wordt hij wel met pijl en boog onder vuur genomen. Blijkt dat het manneke ook nog eens kan vliegen! Hij ziet hem zelfs een keer dwars door een kast vliegen. Hoe kan dat nou toch? De rest heeft dezelfde ervaringen, de drie bandieten springen telkens op je af, slaan je op je muil en springen weer weg. Erg vervelend. Er blijken nog meer traps in de ruimte te zitten waar een aantal lieden nog in lopen. Florie heeft mazzel en weet goed aan de kant te springen, vooral Sigismund krijgt de volle laag met pijlen en traps. Rafael heeft gelukkig wat spells voorhanden en deelt de pijn met Sigismund, hij neemt een deel van de schade van Sigismund over. Een cleric van Ilmater mag graag lijden!!! Florie probeert met een Hidious Laughter spell 1 van de bandieten uit te schakelen, pas bij de 2e keer lukt dit en ze bindt hem snel vast, dat is 1!!! Sigismund, Rafael en Ashrem hebben ondertussen 1 van de bandieten in het nauw gedreven. Maar hij heeft 2 wapens en slaat 5 keer in een ronde, en zijn wapens bevriezen je ledematen als hij raakt!!! Als ze hem flink schade hebben gedaan loopt hij achterwaarts door een kast heen en is weg. Mmm... heel raar vindt Ashrem die gauw aan de andere kant gaat kijken maar hem niet meer kan vinden. De groep ziet het niet meer zitten, ze weten niet wat ze moeten doen tegen de springende bandieten. Er is er 1 gevangen en die besluiten ze maar mee naar buiten te nemen voor ondervraging. Ashrem wil nog wel wat vechten en ze laten hem alleen achter in de bank. Hij heeft al het licht uitgedaan maar het blijkt dat de bandieten in het donker kunnen kijken!! Ai ai ai, al snel staan er 2 voor zijn neus, Ashrem heeft ondertussen ook een haste spell gecast en kan zo nog net op tijd wat healing casten van scroll. Als hij de ruimte wil verlaten dreigt hij neer te gaan maar in zijn haast struikelt 1 van de dieven. Wat een mazzel! Ashrem moet ongeveer uit de ruimte getrokken worden, hij wil maar doorvechten, ondanks dat hij bijna dood is en zijn 2 tegenstanders vrijwel ongeschonden zijn. Doodvermoeid staat de groep voor de bank, de deuren weer stevig dicht zodat niemand kan ontsnappen.

XP
Florie1.200 XP
Ashrem2.000 XP
Sigismund2.000 XP
Kira0 XP
Rafael2.000 XP
Florie was niet aanwezig maar haar karakter is gespeeld door de groep. Kira was ook niet aanwezig maar we hadden geen karakter van haar.

Gepost door Pepijn op 8 juni 2003 om 14:16 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Beter een trouwring aan de hand, dan een spijker in je band
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.